Bæredygtig forvaltning af skov

Få en introduktion til centrale pointer om risiko og potentiale i træer og skove og deres forvaltning
Se detaljer
5 dage
16-06-2024

Grønt er godt for øjnene og træer er ofte symbolet på grønt og klimatiltag. Men hvordan kommer man fra et frø til trævarer? Hvor lang tid tager det? Hvad er de centrale punkter man skal være opmærksom på når man forvalter eller investerer i skov? Og kan man fælde træer til trævarer? Hvad med bæredygtighed, certificering og kreditter? Kort sagt – en introduktion til centrale pointer om risiko og potentiale i træer og skove og deres forvaltning.

Kurset giver en introduktion til de centrale begreber og forhold man bør være opmærksomhed på når man vil forvalte eller investere i skovarealer eller inddrage det i sin rapportering af ESG (Environment and Social Governance).

Kurset har været usædvanligt inspirerende og igangsættende

Deltager om Copenhagen Summer University

Kursusledere og undervisere

Kursusinformation - bæredygtig forvaltning af skov