Urbane fødevaresystemer i et foranderligt klima

Kurset fokuserer på problemstillinger og bæredygtige løsninger i nutidens og fremtidens plante- og fødevareproduktion samt sidestrømme heraf i lokale, urbane og periurbane systemer.
Niveau
Bachelor
Startdato
Se detaljer
Varighed
9 uger
ECTS
7,5
DKK 6.375

Kursusbeskrivelse

Indhold

Kurset omfatter en teoretisk del (30%) og et eksperimentelt og projektorienteret forløb (70%). I den eksperimentelle del vil der både være mulighed for at arbejde med traditionelle dyrkningssystemer i en bymæssig kontekst (for eksempel byhaver), og nyere, mere teknologisk baserede dyrkningssystemer, såsom vertikalt landbrug.

Kurset er tværfagligt organiseret og kan potentielt tiltrække studerende fra en lang række bacheloruddannelser: Naturressourcer, Geografi og geoinformatik, Biologi, Fødevarer og ernæring, Have- og parkingeniør, Skov- og landskabsingeniør, Landskabsarkitektur og Jordbrugsøkonomi.

Forudsætninger

Det anbefales at have haft et kursus i grundlæggende plantebiologi eller plante-miljø interaktioner.

• Institut for Plante- og Miljøvidenskab

SCIENCE Studenterservice

Tlf: 35 33 35 33 - kl. 9.00-12:30 (lukket onsdag)

Mail: studenterservice@science.ku.dk