Landskabsarkitekturens historie, nutid og fremtid

Se detaljer
9 uger
7,5

Kursusbeskrivelse

Indhold

Kurset arbejder med fagets historie igennem de kunstneriske, kulturelle og miljømæssige strømninger, der ligger til grund for vores opfattelse af landskabsarkitektur i dag. Vi tager udgangspunkt i konkrete landskaber og byrum og undersøger deres udtryk gennem studier på stedet samt ved hjælp af tegninger, billeder, tekster og andre medier. Vi udforsker hermed, hvordan forskellige faglige praksisser - herunder havekunst, byplanlægning, bydesign og forvaltning af kulturlandskaber - har ændret sig over tid. Fokus er på danske landskaber, byrum og lanskabsarkitektonisk praksis set i forhold til internationale strømninger. Vi undersøger ligeledes, hvordan samfundsudvikling, skiftende syn på æstetik, natur, byliv og fællesskab aftegner sig i byer, haver og landskaber - og vi spørger til de skiftende redskaber, landskabsarkitekter har benyttet sig af gennem tiden.

Forudsætninger

Der er ingen anbefalede faglige forudsætninger.

Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning

SCIENCE Studenterservice

Tlf: 35 33 35 33 - kl. 9.00-12:30 (lukket onsdag)

Mail: studenterservice@science.ku.dk