Naturforvaltning og biodiversitet

Kurset giver en introduktion til dansk naturforvaltning af arter, processer og økosystemer med hovedvægten lagt på metoder og værktøjer, der anvendes i den praktiske naturforvaltning.
Se detaljer
9 uger
7,5

Kursusbeskrivelse

Indhold

I kurset gennemgås det økologiske videnskabelige grundlag for naturbeskyttelse, naturpleje og naturgenopretning, samt virkemidlernes effekter på økosystem og biodiversitet. De studerende stifter bekendtskab med den praktiske planlægning gennem vejledninger og øvelser i overvågning, vurdering af naturtilstand og plejebehov, prioritering, samt naturpleje og naturgenopretning. De studerende lærer principperne bag handleplaner, plejeplaner og naturplaner samt bliver i stand til selv at skitsere og kritisk kommentere allerede eksisterede forvaltningsplaner.

Forudsætninger

Der er ingen anbefalede faglige forudsætninger.

Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning

SCIENCE Studenterservice

Tif: 35 33 35 53 - kl.9:00 - 12:30 (Lukket onsdag)

Mail: studenterservice@science.ku.dk