Tema: Natur, miljø og samfund

Kurset giver deltagerne et overblik over den danske natur- og miljøforvaltning og en erkendelse af den indbyrdes påvirkning imellem natur, miljø og samfund.
Niveau
Bachelor
Se detaljer
9 uger
DKK 12.750

Kursusbeskrivelse

Indhold

Kurset sigter efter at give kompetencer til at anvende egen faglighed i et tværfagligt samarbejde. Kurset rummer udvalgte dele af den generelle miljø- og naturforvaltning, som bl.a. tjener til at illustrere at komplekse natur- og miljøproblemer ofte har en tværfaglig løsning, hvor fx næringsstoffer, naturforvaltning eller økonomi ikke kan betragtes alene.

Kurset består af udvalgte temaer, der gennem forelæsninger og øvelser præsenterer problemstillinger og løsninger inden for natur- og miljø, ud fra både et forvaltningsmæssigt og miljøøkonomisk perspektiv. Samtidig arbejdes med relevant problemstilling i tværfagligt projektarbejde Hertil kommer journal clubs hvor udvalgte videnskabelige artikler nærlæses og gennemgås.

Forudsætninger

Anbefalet: kurserne Økologi og naturressourcer, Klima jord og Planter

• Institut for Plante- og Miljøvidenskab

SCIENCE Studenterservice