CBT til korte forløb - indsats overfor lettere angst- og depressive symptomer

Deltagerne får praksisnær indføring i udførelsen af de mest almindeligt anvendte teknikker indenfor kognitiv adfærdsterapi til brug i indsatser overfor lettere angsttilstande og depressive symptomer.
14-11-2024
2 hele kursusdage (12 timers undervisning)
Tilmeldingsfrist
13-11-2024

Angst- og depressive symptomer er blandt de mest almindelige psykiske lidelser i barn- og ungdommen. Jo længere tid problemerne varer, jo større er risikoen for psykisk lidelse senere samt i voksenalderen.

I de nationale kliniske retningslinjer anbefales evidensbaseret kognitiv adfærdsterapi som førstevalg til psykologisk behandling af børn og unge med angst, og den største evidens for non-farmakologisk behandling af depression findes ligeledes indenfor kognitive og adfærdsterapeutiske tilgange.

Gennem kurset bliver du introduceret for de generelle principper indenfor kognitiv adfærdsterapi og lærer teknikker for følelses-, tanke- og adfærdsarbejde til børn og unge med angst- og depressive symptomer. Der lægges stor vægt på, at kursisterne får mulighed for at afprøve de vigtigste redskaber under kurset, således at der er mulighed for at stille spørgsmål hertil.

Undervisere på kurset

Kursusinformation

Center for Angst
Institut for Psykologi
Øster Farimagsgade 2A, 3. sal.
1353 København K.

Center for Angst
centerforangst@psy.ku.dk
(Telefontid hverdage kl. 10-12)

Spørgsmål

Har du spørgsmål til kurset kontakt da centerforangst@psy.ku.dk

Var det ikke lige det kursus, du søgte? Se vores andre udbudte kurser.