2 dages kursus om visitation til lettilgængelige tilbud i kommunen

Kurset henvender sig til dig, der arbejder med implementering af lettilgængelige tilbud i kommunerne til børn og unge i mistrivsel.
15-08-2024
2 hele kursusdage (i alt 12 timer)
Tilmeldingsfrist
13-08-2024

Psykisk mistrivsel, angst og depression er et stigende problem for danske børn og unge. Det kalder på, at vi som fagpersoner dygtiggør os inden for behandling heraf. Korrekt visitation er afgørende for, at den rette intervention kan tilbydes, således at det bedste udbytte opnås. De seneste år er der udviklet flere manualbaserede interventionsprogrammer til behandling af bl.a. angst og depression. Men det kan være en udfordring for mange fagpersoner at vurdere, hvordan mistrivslen bedst kan forstås for efterfølgende at kunne vælge, hvilket tilbud der vil være det rette for den enkelte. Dette kursus er udviklet til at klæde psykologer og andre fagpersoner på til at foretage netop denne vurdering.

Undervisere på kurset

Kursusinformation

Center for Angst
Institut for Psykologi
Øster Farimagsgade 2A, 3. sal, lokale 03.3.309.
1353 København K.

Center for Angst
centerforangst@psy.ku.dk
(Telefontid hverdage kl. 10-12)

Spørgsmål

Har du spørgsmål til kurset kontakt da centerforangst@psy.ku.dk

Var det ikke lige det kursus, du søgte? Se vores andre udbudte kurser.