Modul 3: Naturen som træningsmiljø, uderehabilitering og friluftsaktiviteter

Kurset ser på, hvordan naturen både kan indgå som ramme og medspiller i rehabiliteringen af borgere efter sygdom og svækkelse og i forhold til rekreative aktiviteter.
Niveau
Se detaljer
8 uger
7,5
DKK 15.000

Kursusbeskrivelse

Indhold

De seneste år har vist, at naturen spiller en vigtig rolle for menneskers fysiske, mentale og sociale sundhed. Kurset har fokus på, hvordan naturmiljøer kan indgå i rehabiliteringen af borgere som led i genoptræning efter sygdom eller svækkelse (ude-rehabilitering). Denne del af masteruddannelsen i Landskab og planlægning har en særlig praksisrelation, hvor der arbejdes med grundlæggende træningselementer som styrke-og konditionstræning, balancetræning samt funktionsrettet træning i naturmiljøer. Ligeledes vil kurset beskæftige sig med, hvordan rekreative ude-aktiviteter for borgere med funktionsnedsættelse kan styrke den samlede sundhed.

Forudsætninger

Der er ingen anbefalede faglige forudsætninger.

Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning

SCIENCE Studenterservice

Tlf: 35 33 35 33 - kl. 9.00-12:30 (lukket onsdag)

Mail: studenterservice@science.ku.dk