Planlægning i det åbne land

Kurset omhandler den offentlige planlægning og forvaltning af det åbne land, men beskæftiger sig også med private lodsejeres landskabsforvaltning samt samspillet mellem den offentlige og den private landskabsforvaltning.
Niveau
Kandidat
Startdato
Se detaljer
Varighed
9 uger
ECTS
7,5
DKK 6.375

Kursusbeskrivelse

Indhold

Planlægningshistorie, indhold og effekter af offentlig planlægning vedrørende det åbne land, koncepter til forståelse af forholdet mellem den offentlige og den private landskabsforvaltning, tilgange til metoder og opstilling af mål, strategier og planer, teorier om tilblivelse og implementering af planer og politikker samt tilgange til vurdering af planlægningens effekter.

Forudsætninger

Skov- og landskabsingeniøruddannelsen er adgangsgivende for enkeltfagskurset.

Basiskendskab til den lovgivning der er vedrørende brugen og forvaltningen af det åbne land svarende til kurset 'Miljø- og planlovgivning'.

Basiskendskab til landskabsanalyse svarende til kurset: 'Landskabsanalyse' eller 'Rural landscapes: methods and approaches in policy making'

Kurset forudsætter faglighed svarende til en bestået BA-uddannelse.

Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning

SCIENCE Studenterservice

Tlf: 35 33 35 33 - kl. 9.00-12:30 (lukket onsdag)

Mail: studenterservice@science.ku.dk